ポジティブ丸メガネ

3年目エンジニアです。

XCode 7 betaで実機デバッグするとlibrary not foundで動かない件について

XCode 7 betaにて、何かしらのライブラリを使って(**.tbd)実装を行っていると、シミュレータではうまくうごくのに、実機になるとlibrary not foundで動かなくなることに悩まされていましたが、なんとなく解決できたような気がするので残しておきます。

forums.developer.apple.com

結局公式の回答ではうまくうごかなかったので、This helped meが多かった以下の回答(原文ママ)を参考にすると動きました。

the dylib files are still there in /usr/lib (the tbd file seems to be a wrapper of some sort for the dylib files - you can see where they are by reading the tbd file)

Add a library to your project, then click 'Add Other...' then type control-command-G and type in the path '/usr/lib' - you'll find libz.dylib there.

This 'hack' solves my problem.... but I wonder - does XCode 'not support' tbd files fully yet?

EDIT: I'm thinking that maybe OS X El Capitan has support for the file-typ tbd, which is not available with OS X Yosemite? I haven't upgraded my OS yet.

control-command-G が効かなかったので、Searchでお目当てのライブラリの.dylibのファイルをAddすると実機でデバッグできるようになりました。

Appleさんこれ早くなんとかしてください…。